• اثر تجارت الکترونیکی بر استراتژیهای بازار

    اصولا اینترنت به عنوان ابزاری برای تبادل اطلاعات در دسترس جوامع بشری قرارگرفته است و افراد مختلف در سراسر جهان می توانند اطلاعات ارزشمندی را از طریق شبکه جهانی بدست آورند.

  • بازاریابی در محیط تجارت الکترونیک

    به گفته کارشناسان علم مدیریت، شرکتهایی می توانند در عصر حاضر در بازار امروز به رقابت بپردازند که با زبان و ابزارهای آن آشنا باشند. به گفته مایکل پورتر، اینترنت توانسته نقش گذشته استراتژی و رقابت را دگرگون سازد. به این منظور شرکتهایی که بخواهند در تجارت الکترونیک موفق باشند داشتن ویژگیهای بازاریابی در محیط الکترونیک الزامی است و قطعاً در عصر جدید آنها برای حضور چشمگیر در بازارهای پررقابت امروز باید به دیدگاهها و پارادایم های جدید دست یابند.

  • مراحل شکل گیری اقتصاد دیجیتالی

    بی توجهی به مفهوم درست و اصیل تجارت الکترونیکی سبب شده که در تدوین برنامه ها و راهکارها مسیر درستی طی نشود و بخش قابل توجهی از منابع کشور به هدر رود.

  • تجارت الکترونیک و بخش خصوصی

    جهانی شدن و تغییرات شتابان به خصوص در حوزه تکنولوژی دو خصیصه مهم عصر حاضر بوده که سازمانها و کشورها را به چالش طلبیده اند وبدون شک چشم پوشی از این تحولات، عقب ماندن سازمان ها یا کشورهای مورد نظر را در پی خواهد داشت.در این میان تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات که از آن بنام «انقلاب اطلاعات» نام برده میشود،سهم بسیار عظیمی در توسعه و عقب ماندن کشورها و سازمان ها دارد و میرود تا همه جنبه های زندگی فردی و اجتماعی انسانها را تحت پوشش قرار دهد.یکی از جنبه های متأثر از این تکنولوژی،حوزه اقتصاد و بازرگانی است که با ظهور «تجارت الکترونیک»متحول شده است.

  • تجارت الکترونیک در ایران

    تجارت الکترونیک فرآیند خرید، فروش و تبادل محصولات و خدمات از طریق شبکه های رایانه ای و اینترنت است. آغاز تجارت و تبادل کالا به 2000 سال قبل از میلاد بر می گردد زمانی که اولین کشتی ها ساخته شد و مرزهای جغرافیایی میان کشورها کنار زده شد. اما امروزه تجارت شکل جدیدی به خود گرفته است. و می توان در زمان های خالی و فراغت در هر مکان این کار را انجام داد.

  • نکاتی مفید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

    نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه های اینترنتی ایران نشانه ای نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای مجازی (اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آن ها اعطا می گردد. این نماد پس از بررسی وب سایت و احراز هویت و صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) آن برای مدت یک سال صادر می شود.

اتصال رایگان بدون هزینه

یک ماه خدمات رایگان دریافت کنید