مشتری ناراضی همیشه بدنبال پولش نیست

مشتری ناراضی همیشه بدنبال پولش نیست

اگر صاحب یک کارخانه تولید مواد غذایی باشید وقتی نامه استرداد اسمارتیزهای خرد شده یا آجیل هایی که به جای طعم طبیعی خود آجیل مملو از طعم دهنده های مصنوعی و ساختگی هستند برایتان می رسد احتمالا آنقدر عصبانی هستید که فقط در پاسخ مشتری می نویسید: «خدانگهدار»

اینکه در پاسخ به مشتری ناراضی خود او را کنار بگذارید انتخاب شماست، اما این ساده ترین راهی است که می توانستید انتخاب کنید و حسن نیت خود را نشان دهید اما سخت در اشتباهید. برای برخورد با مشتری برای یک بارهم که شده راستگویی و مهربانی را انتخاب کنید.

مشتریان خود را به یک گروه همبسته یا تالار گفتگوی اینترنتی فرابخوانید تا دیدگاه خود را بگویند، حرف دلشان را بزنند. با این کار شما یک رفتار انسانی از خود نشان داده اید و مشتری خود را بیشتر به خود جذب کرده اید حتی اگر آن مشتری پیش از این از کار شما خوشش نمی آمده. حتی اگر اینکار مشتری شما را بازنگرداند چهره مثبتی از شما در ذهن اون بجای می گذارد و از تبلیغ منفی محصولات شما جلوگیری می کند چرا که هیچ تبلیغی بیشتر از دیدگاهی که از دوست و آشنا به گوش می رسد تاثیرگذارتر نیست.

بگذارید مشتریان شما احساس کنند صدایشان شنیده می شود و به آن ها حق انتخاب داده شده است، نشان دهید که شما برای بدست آوردن نظر مثبتشان حاضرید الگوهای رفتاری تان را تغییر دهید و بگذارید مشتریان شما شنیده شوند.

گاهی تنها یک ارتباط موثر، یک عذرخواهی ساده و کمی شکیبایی و درک متقابل کافی است تا مشتری ناراضی را آرام کنید و حتی او را به یکی از بهترین مشتریان خود تبدیل کنید.

مشتری می خواهد بداند که کاری کرده اید که ابله فرض شده یا پولش را چاپیده اند و بی احترامی دیده است. با مشتری خود با ادب و احترام توضیح دهید که این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد. اعتماد مشتری خود را دوباره بدست آورید و راستگویی خود را برای او ثابت کنید و به یاد داشته باشید که مشتری ناراضی همیشه بدنبال بازگرداندن پول نیست.

اتصال رایگان بدون هزینه

یک ماه خدمات رایگان دریافت کنید