مشتریان خود را فراتر از تحلیل های گوگل زیر نظر بگیرید

مشتریان خود را فراتر از تحلیل های گوگل زیر نظر بگیرید

در موسسه تحقیقاتی نواتکس (Novatex) که یک شرکت بازاریابی دیجیتالی 10 نفره در شوگرلند تگزاس است آقای جیسون افریم در حال بررسی تحلیل های رایج گوگل است. آقای افریم مدیربازاریابی نواتکس است.

با وجود اینکه روش های رهگیری و تحت نظر داشتن بازدیدکنندگان وب سایت به شکلی عالی پیش می رود اما این سرویس اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان را که قابلیت های شایانی در اختیار می گذارد آشکار نمی کند.

در واقع زمانی را که آقای افریم برای تحلیل اطلاعات صرف کرده بی فایده بوده است. او می گوید " اشکال از سوی تحلیل های گوگل نیست، اشکال از آنجا ناشی می شود که راهی برای ایجاد یک تحلیل کامل و قابل فهم بویژه بری یک کاربر عادی وجود ندارد،" او می گوید که یک تجربه واقعی مورد نیاز است که اطلاعات یک کاربر بتواند به سرعت اشکالات وب سایت را به او گوشزد کند و مهم تر آنکه به او این امکان را بدهد تا از نکات مورد توجه یک کاربر (حتی جمله ای مشخص در متن یک مقاله)  برای بازاریابی استفاده کند و یا حتی ایرادات وب سایت را برای دیگر بازدیدکنندگان برطرف نماید.

اما موسسه نواتکس چه اهدافی را دنبال می کند، به گفته مدیر بازاریابی این شرکت پیدا کردن ابزاری که بتواند تصویر جامع تری از تحلیل های گوگل بدست بدهد تا بتواند شرکت ها و مشتریان بیشتری را بطور موثر مدیریت کند.

نواتکس قراردادی ب گواسکورد لندن امضا کرده است، گواسکورد یک سکوی تحلیلی ارائه می دهد که برای شرح دادن نحوه استفاده مردم از وب سایت ها و گزینه هایی همچون اصالت بازدیدکنندگان، کالای خریداری شده توسط آن ها و نحوه بازدید آن ها از صفحات طراحی شده است. جیمز گیل موسس گواسکورد درباره سکوی تحلیلیشان می گوید : " براحتی شما را با کمترین زمان و بالاترین سرعت ممکن به روزرسانی می کند، توانستیم با قطع کردن ساختارهای خارج از محصولی که تصور می کردیم برای بازاریابی اینترنتی غیرضروری هستند این سکو را ارائه دهیم."

اما آقای افریم گواسکورد را با انجام تحقیقی روی ارائه دهندگان خدمات پزشکی و ابزارهای وابسته آزمایش کرده است تا به این موضوع پی ببرد که چرا عملکردشان به از میزان مورد انتظار کمتر بوده است.

اطلاعات گواسکورد نشان می دهد بیشتر بازدیدکنندگان در برخی قسمت های وب سایت ها متوقف می شوند. برای مقابله با این موضوع نواتکس سرعت اجرا و طی کردن مراحل مختلف را تنظیم کرد به نحوی که صفحات مقدماتی به صورت بخش به بخش برای بازدیدکننده توصیف شده و ساختار و جریان کار (ثبت نام، ارائه محتوا، پرکردن فرم های اینترنتی و ...) کاملا کاربرپسند و قابل فهم تر شد.

نتیجه اینکه تغییرات در ابزارهای تحلیل آماری و نحوه ارائه نتایج باعث افزایش 20 درصدی بهره وری مشتریان شد، شرکت گواسکورد و همه مشتریان وب سایت آن ها هم اکنون از راه کارهای تحلیلی ارائه شده استفاده می کنند. این شرکت ادعا می کند استفاده از تحلیل های تخصصی این شرکت روی داده های آماری این امکان را فراهم کرده که تعداد مشتریان خود را دوبرابر و تعداد شرکت های تبلیغ کننده خود را چهاربرابر نماید. آقای افریم می گوید " با گواسکورد، همیشه یک ایده شایسته داریم که میتواند توسعه یافته و مشکلات احتمالی را بیابد."

داگلاس بومن، استاد بازاریابی و یکی از مدیران مرکز تحلیل و بررسی بازاریابی دانشگاه اموری باعث جهشی هوشمند در عملکرد آقای افریم و نواتکس شده است. بومن اشاره می کند که گواسکورد اطلاعاتی نظارتی فراهم میکند که میتواند با انطباق سریع با وبسایت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد، با وجود اینکه تحلیل های گوگل برای بررسی روش های اطلاعاتی بلند مدت بهتر، استفاده می شوند.

بومن می گوید : " هنگامی که تلاش می کنید تا سایت های چندجانبه ای را مدیریت کنید که ترافیک معمولی دارند، می خواهید با استفاده روش های مختلف گامی جلوتر از تحلیل های صرفا آماری اعمالی کنید."

با این وجود بومن هشدار می دهد که آقای افریم و تیم همراهش در نهایت نیاز خواهند داشت تا زمانی که به نهایت ظرفیت روش تحلیلی خود رسیدند در روش جاری آماری خود تغییراتی ایجاد کنند. 

اتصال رایگان بدون هزینه

یک ماه خدمات رایگان دریافت کنید