سه راهکار بهینه سازی موتورهای جستجو که هنوز بکار می آیند

سه راهکار بهینه سازی موتورهای جستجو که هنوز بکار می آیند

3 راهکار بهینه سازی موتورهای جستجو که هنوز بکار می آیند

 

فن آوری موتورهای جستجو در طول سال ها بهبود یافته است تا جایی که توانایی تشخیص ارتباط بین عبارتی که شما آن را جستجو کرده اید و نتیجه یافت شده را دارند. اگر چنین توانایی هایی را با آن چه که در راهنمای ابزار وب مستر (Web Master Tools) گوگل و بینگ آمده است ترکیب کنید، احتمالا متوجه خواهید شد که همه مباحث گذشته بهینه سازی موتورهای جستجو دیگر کاربردی نیستند. حال آن که حقیقتا راه های گوناگونی برای موفقیت در این زمینه وجود دارد. اگر بخواهید اصلی ترین میزان بازدید را به وب سایت خود هدایت کنید ارزش آن را دارد که نگاهی به راهکارهای جدید و چشمگیر زیر بیندازید، تکنیک هایی که ثابت شده هستند.

 

صفحات وب سایت حاوی مشخصات محصول

اگر وب سایت شما مربوط به شرکتی تولیدی است و شمار تولیداتان به 100 یا 1000 می رسد، احتمالا راه های بیشمار و متفاوتی برای گروه بندی کردن این محصولات با استفاده از مشخصه هایشان وجود دارد. یک ویژگی می تواند هرگونه ساختاری همچون اندازه یا رنگ باشد. راهکار بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ساده است زیرا شما صفحات شخصی خلق می کنید که هرکدام از آن ها تولیدات شما را با مشخصه هایی که هرکدام ارزش یکسانی دارند فهرست می کند و سپس محتوای آن ها را برابر با مشخصه ارزشی بهینه سازی می کند.

 

احتمالا شما این روش را همچون بیشتر وب سایت های تجارت الکترونیکی به رسمیت شناخته اید اما با کمی خلاقیت می توانید این ایده را به سایت های دیگر گسترش دهید. توجه داشته باشید که این گونه از صفحات وب ذاتا نتیجه جستجوهای داخلی هستند که اگر ارزش زیادی را فراهم نیاورند طبق گفته گوگل از شاخص شدن باز می مانند و گوگل مانع معتبر شدن آن ها می شود.

 

صفحات بیانگر موقعیت جغرافیایی

همچون صفحات حاوی مشخصات، صفحات مربوط به موقعیت های جغرافیایی (GEO) مطالب را گروه بندی می کنند. به استثناء این مورد که گروه بندی بر اساس مشخصه های یک مکان همچون کد پستی، شهر و مختصات جغرافیایی است. اگر در فضای محلی بهینه سازی موتورهای جستجو کارکرده باشید می دانید هنگامی که عبارتی را برای جستجو به موتور جستجو می دهید که دارای یک مکان است گوگل احتمالا نتایج خاص محلی ارائه می کند که دقیقا با مکان مورد جستجو مشابهت دارد اما اگر مکان شما دقیقا در یک محدوده فواصل رانندگی باشد، آیا محلی دیگر نمایش داده می شود؟ بطور مثال اگر مکانی که در آن زندگی می کنید، که برای رسیدن به نزدیک ترین فروشگاه زنجیره ای باید از سه محله دیگر بگذرید آیا این فروشگاه زنجیره ای باید از نتایج جستجو شده برای عبارت "سوپرمارکت" در محله شما حذف شود؟

 

راه حل بهینه سازی موتورهای جستجو برای چنین موردی ساخت صفحات وب با مشخصه جغرافیایی است که هدف آن مکان های اطراف باشد که شما فهرستی از مکان فیزیکی آن ها دارید. وب سایت های جامع برای انجام اینگونه کارها مشهور شده اند و به احتمال زیاد شما نیز اخیرا با چنین لیست های جامعی در حوزه فعالیت خودتان که در گوگل دارای اعتبار می باشند برخورد داشته اید. آخرین بررسی ها نشان گر آن است که چنین صفحاتی حقیقتا ترافیک زیادی برای وب سایت ایجاد می کنند، بنابراین درک مستقیم شما از وب سایت های جامع اطلاعاتی کاملا صحیح است.

 

محتوای گوناگون و متفاوت

اگر کسب و کار شما به گونه ای است که در مکان های مختلفی شعبه دارید، احتمالا در وب سایت خود برای هر شعبه یک صفحه جداگانه ایجاد کرده اید و در هر صفحه محتوای یکسانی قرار داده اید و تنها آدرس هر شعبه متفاوت است.

این کار اصلا جالب نیست، چراکه هر کاربری که به هر کدام از این صفحات رجوع کند شرحی از تجارتشما خواهد یافت حال آن که برای هر یک آدرسی متفاوت خواهد دید که دقیقا همان چیزی که احتیاج دارد خواهد بود. اما باید بدانید که به راحتی می توانید کارکرد اصلی این صفحات مشابه کپی شده را با داشتن محتوای متفاوت افزایش دهید. جمع آوری و نوشتن محتوا به افزایش ترافیک سایت شما کمک می کند.

 

هر آنچه می خوانید را باور نکنید

همه راهکارهای بهینه سازی موتورهای جستجو کاربردی هستند، اما هر چه می خوانید را باور نکنید، قرارگرفتن یک شبه وب سایت شما در صفحه نخست جستجوی موتورهای جستجو نه امکان پذیر است و نه پایدار، تنها زمانی که از سوی موتور جستجو اعتبار کسب کنید می توانید در صفحه نخست قرار بگیرید و رتبه شما کاهش پیدا نکند.

این نکته را در نظر داشته باشید که اعتبار وب سایت شما به بازدیدکنندگان آن است.

 

اتصال رایگان بدون هزینه

یک ماه خدمات رایگان دریافت کنید