ده نکته برای بهینه سازی مقالات اینترنتی

ده نکته برای بهینه سازی مقالات اینترنتی

ده نکته برای بهینه سازی مقالات اینترنتی

 

مقالات و مطالب ارسال شده می توانند روش هایی مناسب برای ایجاد و افزایش ترافیک وب سایت باشند و باعث تقویت شهرت شما در زمینه کاری تان باشند.

همسو با همه کسب و کارهای اینترنتی، استراتژی مناسب بخش اصلی کار شماست. شکست در یک استراتژی و برنامه بمنزله هدر رفتن همه تلاش های شما برای رساندن مقالات به دست مخاطبان است، در واقع نشان می دهد که آن استراتژی نتوانسته است خوانندگان علاقه مند را به مشتریانی همیشگی تبدیل کند.

 

مخاطب خود را شناسایی کنید

همیشه در ذهن داشته باشید که برای یک خواننده نمونه می نویسید و بر بازار تمرکز داشته باشید. مقالات خود را مطابق با علایق و نیازهای خوانندگان سازمان دهی کنید. آیا می خواهید توجه شرکایی جدید در ژاپن را جلب کنید؟ یا می خواهید با گروه خاصی از دانش آموزان در هند گفت و گو کنید؟

خوانندگان مورد نظر شما از هر قشری که باشند به این نکته توجه داشته باشید که چه مطلبی را می توانید به آن ها ارائه دهید که مشکلی از آن ها حل کند و یا سبک زندگی آن ها را ارتقا دهد.

 

لحن مناسب داشته باشید

لحن بیان موضوع را با خواننده هماهنگ کنیم. این موضوع حتی اگر در حال صحبت کردن به زمان انگلیسی باشید نیز صادق است. با تمام این تفاسیر، هنگام صحبت کردن با مادربزرگتان درباره صنایع دستی در مقایسه با صحبت کردن با یک مهندس درباره K-POP از یک سبک بیان استفاده نخواهید کرد، یا از یک زبان حرفه ای استفاده می کنید یا با زبانی غررسمی صحبت می کنید. به یاد داشته باشید که ما بیشتر به شنیدن صحبت های افرادی علاقه مندیم که همچون خودمان هستند، بنابراین تغییر لحن صحبت کردن برای هماهنگ شدن با خواننده به کمک می کند تا اطمینان او را جلب کنیم. سبک و سطح بیان رسمی در بین زبان های آسیایی از اهمیت بسزایی برخوردار است. عناوین تجلیلی، ضمایر شخصی و شکل افعال باید با دقت کامل انتخاب شوند. حتی برخوردهای غیررسمی اینترنتی زبان نباید از زبان خیلی غیررسمی استفاده کنید.

 

انتخاب کردن ترجمه حرفه ای

صرف نظر از اینکه بازار هدف شما در آسیا-اقیانوسیه قرار دارد یا در مناطق دیگر دنیا محتوای چند زبانه به شما کمک می کند تا از موانع فرهنگی و تقابل زبانی جلوگیری کنید. شوربختانه خطا در ترجمه موانع گفته شده را بوجود آورده و تجارت شما را غیرحرفه ای نشان می دهد و این باعث عدم اعتماد مخاطب می شود.

هنگامی که از زبان انگلیسی به زبان دیگری همچون کره ای یا هندی یا پارسی ترجمه می کنیم دام های زبانی زیادی برابر ما قرار دارند. یک مترجم حرفه ای به شما کمک می کند تا با این مشکلات روبرو نشوید و نمای درستی از کارکرد خود به نمایش بگذارید.

 

نوشته ها را ساده تر کنید

این روزها موتورهای جستجوی قدرتمندی همچون گوگل در هر صفحه محتوای فرعی نیز ارائه می دهند. با این وجود خواندن از روی صفحه نمایش کوچک تر تلفن های هوشمند صرف نظر از زبان یا الفبا می تواند خواننده را به زحمت بیندازد. با تقسیم بندی متن ها دشواری های خوانندگان را کم تر کنید.

عنوان های فرعی و نوشته های برجسته شده می توانند به عنوان علائم راهنمای دیداری عمل کنند. تصاویر برای جداسازی صفحات و افزودن بر علاقه خواننده برای خواندن یک متن طولانی راهگشای خوبی هستند.

 

بهینه سازی هوشمند برای موتورهای جستجو

امروزه با وجود موتورهای جستجوی هوشمند باید دقت کافی داشته باشید. کارکرد خود را بارها بازدید کنید. اگر این کار را انجام ندهید رتبه مقاله شما ارتقا پیدا نخواهد شد. بطور طبیعی کلمات کلیدی با متن هماهنگ می شوند. انتخاب گزینه های بهتر به جای استفاده چندباره از نوشته های تکراری و حتی استفاده از اصطلاحات طولانی در زمانی که رقابت در لغات اصلی بالا است می تواند به افزایش رتبه وب سایت شما کمک کند.

 

کیفیت مهم است

کاربران اینترنتی حوصله تحمل مطالب بیهوده را ندارند. موتورهای جستجو همچنین در شناخت اینگونه مطالب بهتر شده اند و اینگونه مطالب را سریع به انتهای صفحات یافت شده می فرستند. اگر مقالات شما با نیازهای اساسی یا اهداف خواننده هماهنگ نباشند در خطر افتادن در این طبقه قرار دارند. این اتفاق برای واژه های کلیدی دیگری که تبلیغاتی هستند نیز رخ می دهد.

 

ستون خبری متفاوت داشته باشید

هنگامی که یک لینک به صفحه اصلی یا صفحه محصول خود ایجاد می کنید، لینک را کاملا معنی دار بسازید. با ارائه کلمات کلیدی مرتبط با موضوع به موتورهای جستجو کمک کنید، مثلا لینکی برای موضوع «اطلاعات توریستی ایران» بسیار موثرتر از «اطلاعات» است، با این وجود همیشه متن یکسان ارائه نکنید. مطالب گوناگون ارائه کنید تا موتورهای جستجو را خوشحال کنید.

 

لینک های مرتبط با موضوع ارائه کنید

لینک ها و مراجع می توانند به صحت و اعتبار یک مقاله کمک کنند، این کار زمانی انجام می شود که منابع مرتبط و با کیفیت معرفی گردند. از ارائه لینک های دوستان یا وب سایت هایی که به شهرت شما نمی افزایند خودداری کنید. به طور کلی هدف یک مقاله کسب ترافیک بالاتر برای وب سایت شماست بنابراین با پیوست لینک های نامرتبط خواننده را گیج نکنید.

 

رتبه برگشتی (Bounce Rate) خود را حفظ کنید

آمارهایی اینترنتی اطلاعات مفیدی به شما می آموزند، این آمارها چه از راه ابزارهای تحیلی مرورگرها بدست آمده باشند یا از سرویس های مستقلی همچون گوگل آنالایتیکز و Stats Counter اطلاعات بدردبخوری از وضعیت ترافیکی موجود و روند رشد وب سایت شما ارائه می کنند. آمارهای تحیلی نه تنها لغات کلیدی (Keywords)  جستجوشده برای رسیدن به وب سایت شما را نشان می دهند بلکه مدت زمان حضور بازدیدکنندگان در صفحات یا تعداد کلیک های موجود روی لینک های داده شده به وب سایت و درصد آن ها را نسبت به نتایج جستجو نشان می دهند. بالا بودن رتبه برگشتی بیانگر آن است که خوانندگان آن چه را که در جستجوی آن هستند را در مقاله شما پیدا نمی کنند.

 

مطالب قابل اعتماد به اشتراک گذاشته می شوند

بهترین راه برای تبلیغ مقالات شما آن است که بگذارید دیگران این کار را برای انجام دهند. یک بررسی در روزنامه نیویورک تایمز با نام «روانشناسی به اشتراک گذاری» نشان داده است که مردم اطلاعاتی را به اشتراک می گذارند که فکر می کنند برای دیگران مفید است و به آن ها کمک می کند که با دیگران در ارتباط باشند. با این وجود، ابتدا باید به محتوای ارائه شده اعتماد کنند. بنابراین اولویت خود را اعتمادسازی قرار دهید تا برای خود شهرت کسب کنید.

 

اتصال رایگان بدون هزینه

یک ماه خدمات رایگان دریافت کنید