نکاتی مفید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

نکاتی مفید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

نکاتی مفید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

 

نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه های اینترنتی ایران نشانه ای نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای مجازی (اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آن ها اعطا می گردد. این نماد پس از بررسی وب سایت و احراز هویت و صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) آن برای مدت یک سال صادر می شود.

دریافت و بکارگیری نماد اعتماد الکترونیکی در واقع مشابه دریافت و نصب جواز کسب و کار می باشد.

 

با توجه به رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و به خصوص مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران که زیر نظر این وزارت خانه اداره می شود و همچنین افزایش آمار جرائم اینترنتی و نیز برخورد پلیس فضای سایبری ایران با فروشگاه های اینترنتی فاقد نماد اعتماد، دریافت و استفاده از این نماد علاوه بر جلوگیری از مسدود شدن فروشگاه باعث افزایش اعتبار فروشگاه و شناسایی فروشگاه های اینترنتی مجاز می شود

 

بنابراین در زیر نکاتی کوتاه و مفید درباره نماد اعتماد الکترونیکی برای شما بیان می شود که در پنجمین همایش کسب و کارهای اینترنتی (ویژه نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه های اینترنتی) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران، از سوی کارشناسان این مرکز بیان شده است.

 

نکاتی مفید که هنگام ثبت درخواست نماد اعتماد الکترونیکی و در طی فرآیند اعطا می بایست به آن ها توجه داشته باشید :

 

-          کسب و کارهای اینترنتی  که به خریدار امکان ثبت سفارش به صورت آنلاین می دهند و در قبال خدمات ارائه شده پول دریافت می کنند مشمول نماد اعتماد الکترونیکی می شوند.

-          فعال بودن کسب و کارهای اینترنتی هنگام ثبت درخواست نماد اعتماد الزامی می باشد.

-          ارائه آدرس پست الکترونیکی معتبر هنگام ثبت درخواست الزامی می باشد.

-          چنانچه فروشگاه اینترنتی در دامنه اصلی وب سایت بارگذاری نشود ملزم به ثبت زیر دامنه می باشد.

-          دامنه وب سایت فروشگاه باید به نام متقاضی باشد.

-          متقاضیان ملزم به ارائه تصویر کارت پایان خدمت و یا گواهی اشتغال به تحصیل دارای اعتبار زمانی هستند.

-          سند یا قرارداد اجاره محل فروشگاه اینترنتی می تواند به نام متقاضی و یا پدر و مادر و یا همسر او باشد. در این صورت ارائه تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه توسط متقاضی الزامیست.

-          سند مالکیت یا اجاره نامه شخصیت حقوقی می تواند به نام شرکت، صاحبان حق امضاء یا اعضای هیات مدیره شخص حقوقی باشد.

-          قرارداد اجاره در زمان درخواست می باید دارای اعتبار زمانی باشد در غیر اینصورت ارائه قراداد تمدید ضروریست.

-          عدم امکان تغییر وضعیت شخصیت حقیقی به حقوقی و بالعکس

-          تغییر دامنه وب سایت کسب و کار اینترنتی دست کم یک سال پس از اخذ نماد دائم امکان پذیر است.

-          برای اطلاع از اینکه پرونده درخواست نماد در کدام مرحله قرار دارد کافیست متقاضی به کارتابل خود مراجعه کند.

-          پس از برطرف نمودن نواقص اعلامی از سوی سیستم، دکمه ارسال را بفشارید. در غیر این صورت پرونده در کارتابل متقاضی باقی مانده و ادامه ارزیابی آن امکان پذیر نخواهد بود.

-          صلاحیت فردی متقاضیان دریافت نماد اعتماد از اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا استعلام خواهد شد. در صورت منفی بودن پاسخ استعلام، فرآیند اعطای نماد اعتماد متوقف شده و نماد اعتماد اعطایی سلب خواهد شد.

 

اتصال رایگان بدون هزینه

یک ماه خدمات رایگان دریافت کنید