فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی (فروشگاه آنلاین – فروشگاه الکترونیکی – فروشگاه مجازی) یک وب سایت یا وب اپلیکیشن یا موبایل اپلیکیشن یا به عبارتی یک سرویس تحت وب است که با هر دستگاه الکترونیکی متصل به وب در دسترس است و مانند یک فروشگاه سنتی فیزیکی کالاهایی را برای فروش آنلاین به مشتریان عرضه می کند.

مشتریان با بازدید از فروشگاه اینترنتی کالاها را به همراه اطلاعات گوناگون درباره آن ها می بینند و برای خرید سفارش می دهند.

فروشگاه های اینترنتی معمولاً یک سبد خرید دارند که مشتری می تواند با بهره گیری از امکانات آن به کالاهای مورد نظر خود کالا اضافه کنند و هزینه آن را به صورت پرداخت اینترنتی یا سرویس پرداخت در محل، در هنگام تحویل کالا پرداخت کنند.

فروشگاه اینترنتی یک نرم افزار تحت وب (مبتنی بر اینترنت) است که امکاناتی چون ایجاد سبد کالا، افزودن محصول به سبد، اتصال به سیستم پرداخت اینترنتی برای پرداخت هزینه سفارش، اتصال به سیستم پستی یا سامانه خرید و فروش پستی شرکت های واسطه پستی، رهگیری سفارش از سوی خریدار، مشاهده و فرستادن سفارشات توسط فروشنده و تهیه گزارش های آماری گوناگون از فروش و ... را برای خریدار و فروشنده فراهم می کند.

 

فروشگاه اینترنتی : ویترین فروشگاه فیزیکی شما

فروشگاه اینترنتی گاهی می تواند تنها ویترین آنلاین کالاهای فروشگاه فیزیکی باشد تا خریداران بتوانند در آن تصاویر کالاها، داده های گوناگون درباره آن، اندازه، وزن و دیگر مشخصات آن را ببینند و سپس برای خرید اقدام کنند. فرهنگ خرید از فروشگاه های اینترنتی در ایران هنوز آن گونه که باید جا نیفتاده است اما داشتن یک فروشگاه آنلاین سبب آشنایی هزاران نفر با کالاهای شما می شود که هرکدام از آن ها می تواند به صورت سنتی یا تماس تلفنی با شماره های شما در فروشگاه کالاهای شما را خریداری کند.

هم اکنون با توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیکی در ایران فرهنگ خرید و فروش اینترنتی شهروندان ایرانی تقویت شده است و صاحبان کسب و کار الکترونیکی سود خوبی از فروش آنلاین محصولاتشان بدست می آورند.

 

مزایای فروشگاه اینترنتی

محدودیت جغرافیایی ندارد: فروشگاه سنتی و فیزیکی به منطقه محدود محله، منطقه، شهر یا استان محدود است اما فروشگاه اینترنتی سفارشتش را به دورترین نقاط کشور می فرستند، در ایران حتی درصورت فروش کالا با کارت های اعتباری بین المللی امکان فروش کالا به همه نقاط جهان امکان پذیر است.

محدودیت ساعتی ندارد :  یک فروشگاه آنلاین در هر زمان از شبانه روز و هفت روز هفته باز است و سفارشات مشتریان را دریافت می کند بنابراین حتی زمانی که صاحب فروشگاه خواب است فروش کالاهایش ادامه دارد.

ایستادن بی جا مانع کسب نیست : مشتری یک فروشگاه آنلاین می تواند ساعت ها در صفحات مختلف فروشگاه بگردد و کالاهای مورد نظر خود را بررسی کرده و انتخاب کند.

کاهش هزینه های اسقرار فیزیکی فروشگاه : فروشگاه اینترنتی از هزینه هایی مانند اجاره محل، دکوراسیون، ویترین، انبارداری، استخدام فروشنده، خواب سرمایه و ... معاف است و هزینه های طراحی وب سایت و ... در مقابل این هزینه های ناچیز هستند.

معافیت مالیاتی : هم اکنون و طبق قانون مالیاتی کشور تجارت الکترونیکی معاف از پرداخت مالیات است، این قانون برای توسعه کسب و کار الکترونیک در ایران اجرا می شود، با این وجود حتی در صورت وضع قوانین مالیاتی برای این صنعت مالیات ها به سبب نوع فعالیت کسب و کار ناچیز هستند.

داده رسانی بهتر به مشتریان : فروشگاه اینترنتی کاتالوگ های آنلاین کالاها هستند، با آگاه سازی مشتریان از کالاها و داده رسانی درباره هر کالا آن ها را راضی نگه خواهید داشت، این در حالی ایست که پاسخ گویی به سوالات هر یک از مشتریان در یک فروشگاه سنتی امکان پذیر نیست. فراموش نکنید وب سایت فروشگاه شما همزمان یک کاتالوگ کامل و به روز از کالاهای شماست.

حسابداری آنلاین بدون نیاز به نرم افزار حسابداری مجزا : چه با یک شرکت واسطه پستی همکاری کنید یا نکنید در هر لحظه می توانید گزارش فروش خود را در فروشگاه آنلاین ببینید، تراز حساب خود را داشته باشید، از واریزها و برداشت ها آگاه شوید، فروش هر یک از محصولات و محبوبیت آن ها را بررسی کنید و گزارش های ویژه خود را داشته باشید.

فروشگاه آنلاین جایی برای تبلیغ کالاها : فروشگاه اینترنتی یا وب سایت اینترنتی یک شرکت مکان مناسبی است برای آگاه سازی و تبلیغ کالاهای آن فروشگاه بدون نیاز به صرف هزینه هنگفت تبلیغاتی.

حق انتخاب بیشتر مشتری : فروشگاه اینترنتی حق انتخاب و قدرت مانور بیشتری برای تصمیم گیری مشتری دارد.

 

اینکه فروشگاه شما بر پایه یک وب سایت یا وب سرویس استوار باشد خود مزیت های فراوانی را برای صاحب کسب و کار فراهم می کند.

تاثیر وب سایت فروشگاه اینترنتی بر بازاریابی کسب و کار

در دنیای پهناور این موتورهای جستجو هستند که آدرس مغازه ها و سرویس های رایگان، تخفیف ها، کالاهای جدید و ... را به مشتری می دهند، موتورهای جستجو بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند، ربات های خزنده آن ها وب سایت شما را پیدا کرده، دسته بندی می کنند و با توجه به اعتبار وب سایت مرتب به آن سر می زنند تا از رویدادهای جدید آن آگاه شوند و در نتایج جستجو بروز شوند، زمانی که وب سایت شما از سوی یک موتور جستجو نشانه گذاری می شود (ایندکس می شود) هر کسی که به دنبال هریک از سرویس ها، کالاها و یا داده های ارائه شده در وب سایت شماست از سوی آن موتور جستجو به وب سایت شما ارجاع داده می شود. با بهره گیری از اصول SEO اعتبار شما نزد یک موتور جستجو بیشتر شده و در نتایج جستجو جایگاه قدرتمند تری خواهید داشت. بنابراین بازاریابی موتورهای جستجو را از دست ندهید.

 

تاثیر وب سایت فروشگاهی در آشنایی مشتریان با کسب و کار شما

چه وب سایت شما یک فروشگاه اینترنتی باشد یا درگاه اینترنتی کسب و کار شما باشد، برای شما نقش یک کاتالوگ همیشه در دسترس را ایفا می کند که تنها شامل تصاویر و نوشته ها نیست، یک وب سایت تعاملی می تواند تصاویر، متون، فیلم و نوا را به طور همزمان ارائه دهد که امکان آگاهی رسانی کاملی از کسب و کار شما به مشتریان را فراهم می کند، ضمن اینکه بروزرسانی یا تغییر محتوای این کاتالوگ هزینه چاپ و صحافی و ... را بر شما تحمیل نمی کند.

اتصال رایگان بدون هزینه

یک ماه خدمات رایگان دریافت کنید