آموزه هایی از تجارت الکترونیک در ایتالیا

آموزه هایی از تجارت الکترونیک در ایتالیا

هر کشوری ساکنان خودش را دارد، آیین ها و سنت های خود را دارد و این ویژگی در ایتالیا نیز با دیگر کشورهای جهان تفاوتی نخواهد داشت. اگر شما در این کشور اروپای جنوبی یک شرکت تجارت الکترونیکی داشته باشید و زمانی که می خواهید آن را راه اندازی کنید، چیزهایی هست که باید بدانید...! درباره مشتریان ایتالیایی، زندگیشان، شیوه های پرداختشان و اینکه دوست دارند کالایشان چگونه به دستشان برسد، در اینجا با پرداخت همراه باشید تا کشور ایتالیا را برای یادگیری آموزه های مثال قرار دهیم...

به تازگی موسسه پژوهشی Essential Retail ویژگی های تجارت الکترونیکی ایتالیا را مورد بررسی قرارداده است و در مقاله ای صنعت خرده فروشی آنلاین ایتالیا را واکاوی کرده است. برابر با پیش بینی این موسسه بازار خرده فروشی ایتالیا 9/1 درصد رشد خواهد داشت. هم اکنون صنعت تجارت الکترونیکی هم اکنون 4/4درصد از همه خرده فروشی ایتالیا را از آن خود کرده است ولی در 5 سال آینده و در سال 2019 میلادی تا 11/5درصد افزایش خواهد یافت، سهم 11/5درصد این صنعت با مبلغ 46/3 میلیارد یورو برابر می کند. رقمی که در صورت بدست آمدن رشد 192درصدی را نسبت به هم اکنون رقم خواهد زد.

این اعداد و شماره ها به ویژه زمانی شگفت آورتر خواهند بود که بدانید بازرگانی مغازه پایه (فروش فیزیکی کالا) در همین دوره زمانی تنها 3% رشد خواهد کرد.

مشتریان امروزی را در نظر بگیرید

مالکوم پینکرتون، پژوهشگر تجارت الکترونیکی در موسسه Planet Retail می نویسد، اگرچه حضوری فیزیکی فروشگاه ها در چشم انداز خرده فروشی همچنان ضروری می نماید ولی نیاز به یک بازنگری دارند تا بتوانند به مشتریان امروزی خدمات برسانند.

وی می گوید 21% از شرکت هایی که مورد بررسی قرارداده اند کارمندانی داشته اند که برای بررسی وبسایت های خرده فروشی و کمک به بازاریابی شرکت به تبلت مجهز بوده اند.

یک چهارم از پاسخ دهنده ها در پژوهش Planet Retail از نمایش گرهای واکنش گرا در مغازه ها استفاده می کنند، همچنین 40% از آن ها به Wi-Fi فروشگاه ها متصل می شوند تا وارد وبسایت آن خرده فروشی شوند، قیمت ها را بررسی کنند و نظرات بازدیدکننده ها را بخوانند. Planet Reatail می گوید این همان نکته ایست که خرده فروشان ایتالیایی باید ببینند و مشتریان فروشگاه فیزیکی خود را با ویژگی های خرید اینترنتی ارتباط دهند و دستگاه های دیجیتال مشتریان را برای یک خرید فیزیکی جذاب کنند.

 

وبسایت خود را برای نمایش در گوشی های موبایل طراحی کنید

مطالعه Planet Retail نشان می دهد نزدیک به 63% از ایتالیایی ها برای اتصال به اینترنت از گوشی های موبایل خود استفاده می کنند، در همین حال 35% درصد از آن ها نیز از تبلت هایشان برای ورود به دنیای مجازی بهره می برند. ضمن اینکه بیشتر کسانی که تبلت دارند هنگام خرید کردن برای بررسی قیمت ها، خواندن دیدگاه دیگر خریداران و انجام تراکنش های مالی از آن استفاده می کنند. یک نفر از هر 2نفری که تبلت دارند هنگام خرید کردن از آن بهره می برند این نسبت را با نسبت 36% در کاربران موبایل مقایسه کنید. این اهمیت داشتن یک وبسایت متناسب با نمایش در دستگاه های موبایل و تبلت را نشان می دهد، وبسایتی که بدون اشکال در نمایشگرهای موبایل و تبلت دیده شود.

خریدراران موبایلی هر روز بیشتر می شوند و بر اهمیتشان نیز افزوده می شود و این در ایتالیا هم مصداق پیدا می کند، بیشتر از نیمی از مشتریان ایتالیایی می خواهند برای مقایسه قیمت ها هنگام خرید کردن و در همین حال یک چهارم از آن ها برای مقایسه دیدگاه دیگر خریداران و دیدگاه نویسی از موبایلشان بهره می برند.

اما باید بدانید یک سوم از مشتریان موبایلی در ایتالیا مایلند تا بتوانند از گوشی هوشمند خود برای سفارش پرداخت در محل (COD) کالایی که در فروشگاه فیزیکی می بنند بهره مند شوند.

 

تجربه خرید بی نظیر شخصی را به مشتریان خود هدیه دهید

با در اختیار داشتن یک وبسایت واکنش گرا می توانید ارتباط موثرتری با بازدیدکنندگان خود داشته باشید و به آن ها بفهمانید در قبالشان مسئولیت پذیر هستید، با ایجاد یک صفحه باشگاه هواداران یا ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی Facebook یا twitter پایگاهی برای دریافت نظرات مشتریان خود ایجاد کنید تا احساس نزدیکی بیشتری با شما داشته باشند، حتی بیشتر از این هم می توانید گام بردارید.

پژوهش Planet Retail آشکار می کند که 45% از خریداران دوست دارند پیشنهاد تخفیف ها را در لحظه دریافت کنند، در همان لحظه ای که در فروشگاه شما مشغول گشت زنی هستند یا در خانه مشغول نوشیدن یک فنجان چای داغ هستند!

اما چیزی که مهم تر است اینکه بیش از نیمی از کسانی که مورد بررسی قرار گرفته اند (51%) گفته اند در گزینش یک خرده فروش برای خرید کردن، تبلیغات ویژه و خرید دیگران کمک شایانی به آن ها کرده است، جالب اینکه مشتریان ایتالیایی انتظار دارند پاداش وفاداریشان به یک فروشگاه را دریافت کنند. بنابراین به مشتریان خود کارت تخفیف اشتراک هدیه دهید.

 

اتصال رایگان بدون هزینه

یک ماه خدمات رایگان دریافت کنید